Fierul – metal pretios pentru bebe

Fierul este un metal prețios în viața bebelușească. Este un element esenţial pentru sănătatea şi dezvoltarea armonioasă atât a bebeluşilor, cât şi a celor mai mari.

În jurul vârstei de 6 luni, când se recomanda începerea diversificării, rezervele de Fier ale micuţilor sunt aproape terminate, iar laptele matern sau formula nu le mai asigura suficient pentru dezvoltarea lor sănătoasă. Alimentaţia diversificată le va asigura necesarul de nutrienţi pentru o creştere sănătoasă.

Ce alimente bogate în Fier putem pregăti micuţilor noştri?

Cu toţii ne amintim de Popey Marinarul din copilăria noastră care mânca spanac pentru a fi puternic! Aşadar, spanacul este o sursă excelentă de fier. Putem să pregătim spanacul gătit şi să îl oferim alături de ou, bogat şi el în metalul preţios, sau mămăligă. Se poate oferi şi în combinaţie cu branzica. Ştiu că această variantă este mai puţin aleasa datorită Calciului, care poate inhiba absorbţia de Fier. Totuşi, în cazul unei alimentaţii sănătoase şi variate, nu trebuie să ne punem această problemă.

Pentru un mic dejun bogat în Fier, puteţi alege afinele. Eu îi ofer des lui David iaurt cu fulgi de ovăz integral (şi aceştia au un conţinut ridicat de Fier) cu cremă de banană şi afine. Crema o obţin simplu prin blenduirea unei banane mici şi a unui pumn de afine.

diversificare bebelusi

Pentru cina sau prânz, carnea roşie (vită) şi carnea de pui sunt surse bune de fier. Le ofer fie în ciorbiţe sau prepar carnea la cuptor şi o ofer cu un piure de legume, bulgur sau quinoa, care este şi ea o bună sursă de Fier.

O altă variantă este şi sfecla roşie, care are un gust delicios atât crudă, cât şi coaptă. Pentru bebeluşi, recomand varianta coaptă la cuptor şi oferită alături de piure de cartof dulce.

Poftă bună, eu merg să pregătesc masa lui David!

Iulia Manole, tehnician nutritionist si mamica lui David