Grăsimi pentru Bebe

Bebe are nevoie de grăsimi sănătoase pentru o dezvoltare sănătoasă a sistemului central nervos. Așadar, nu trebuie să ne ferim copiii de produse bogate în grăsimi, ci dimpotrivă. Ce le putem oferi gras și sănătos?

Lactatele grase, integrale sunt o sursă bună de grăsimi animale sănătoase. Bebelușul poate consuma iaurt gras, de preferat cel grecesc de 10%, smântână grasă și lapte integral. Pentru lapte se recomandă folosirea doar în preparate și nu oferit propriu zis, cel puțin nu până la 12 luni. Pentru copiii mai mari care consumă lapte direct, laptele de capră este cel care are compoziția cea mai apropiată de cea a laptelui uman, astfel acesta este de preferat în detrimentul celui de vacă.

Nuci, caju, migdale, semințe, toate acestea sunt surse excelente de grăsimi vegetale. Atenție însă, ele trebuie hidratate înainte de a fi folosite. Pentru nuci se recomandă aproximativ 8 ore și timpul scade cu cât sunt mai deschise la culoare. Pentru bebeluși și copii mici indicația este de a le oferi râșjnite, pisate și nu întregi pentru că au risc major de înec. 

Uleiurile vegetale precum uleiul de masline, uleiul de sâmburi de struguri, uleiul de cânepă, uleiul de semințe de dovleac etc. sunt recomandate în alimentația bebelușilor pentru aportul de grăsimi sănătoase. 

Și ultimul pe lista de astăzi este fantasticul avocado. Printre proprietățile lui nenumărate se regăsesc și grăsimile sănătoase.

Alegerile sănătoase de astăzi marchează calea către alimentația sănătoasă și echilibrată a viitorului adult! Cu cât meniul este mai diversificat și mai bogat în nutrienți, cu atât veți observa o dezvoltare armonioasă a copilului. Un copil sănătos este un copil fericit gata să cucerească lumea!

 

Iulia Manole, tehnician nutriționist și mămica lui David