Înainte de a pleca în vacanța de vară, în perioada aprilie – iunie a anului 2018, am pus la cale proiectul ”Parcursul spre Sănătate al Preadolescenului” unde ne-am propus să adunăm tinerii proveniți din comunități defavorizate și să-i informăm despre teme ce țin de dezvoltarea personală, nutriție și educație sexuală. Timp de 2 luni, am organizat o serie de întâlniri interactive cu 52 de copii, fete și băieți, din clasele a IV-a și a VII-a, de la Școala Ferdinand, ne-am jucat și am povestit despre teme mai mult sau mai puțin serioase.
Cu ajutorul trainerilor noștri specializați în domenii ca nutriție și psihologie, copiii au pornit într-o ”călătorie” care a demarat cu o serie 10 sesiuni educative și antrenante de dezvoltare personală, educație despre sexualitatate și informații utile despre un corp sănătos prin nutriție, stil de viață și prevenție.
Modulele propuse au atins tematici diferite, unde copii au descoperit relația EU și EU – am vorbit despre stima de sine, despre cum să ne iubim și să ne acceptăm exact așa cum suntem, apoi am trecut la nivelul următor de cunoaștere, EU și TU – am luat notițe despre igienă, despre tipurile de relații, am povestit despre sentimentele pe care le avem pentru cei din jurul nostru, despre încredere, despre intimitate și igienă. În ultima etapă, am abordat tema EU și HRANA – aici ne-am jucat cu noțiuni elementare despre ce, cum, când, cât și cu cine mâncăm.
I-am provocat pe copii să iasă din mediul obișnuit al clasei lor și am amenajat o sală specială, colorată și frumoasă unde am ținut întâlnirile interactive. Fiind obișnuiți cu un stil diferit de a ”lucra” la clasă, copiii au fost receptivi la propunerile noastre de a reinterpreta experiența de învățare, ba mai mult, au venit cu sugestii noi de idei și principii care au îmbunătățit calitatea sesiunilor co-create, noi și ei.
Aceste sesiuni ne-au oferit tone de emoții, zeci de lecții de viață, zâmbete, dar și îngrijorare. Ne-au făcut să descoperim și câteva lucruri despre grupul țintă și temele abordate, pe care nu le cunoșteam când am trasat direcțiile programului și ne-au dat energie și putere să continuăm misiunea Asociației de a aduce educația cât mai aproape de elevi.
Proiectul a fost susținut de HIL Foundation Austria.
Parteneri in proiect, organizatia Policy Center for Roma and Minorities ne vor asigura suportul și expertiza pentru identificarea grupului țintă.