Mic dejun pentru bebeluşi şi mame

Mic dejun pentru bebeluşi şi mame sau cum mama începe dieta bebelusească.

Sunt o norocoasă, am un bebe mâncăcios şi pofticios, astfel ca la 7 luni, David are deja 3 mese solide pe zi. Aceasta înseamnă că zi de zi îi pregătesc hrană proaspătă de 3 ori. Timpul, care oricum îmi părea puţin, este şi mai puţin acum. Pentru a mă hrăni şi eu şi bebe în acelaşi timp, am ales să îi prepar reţete potrivite pentru amândoi. Şi e tare frumos când ne aşezăm împreună la masă şi o linguriţă ia el, o linguriţă eu şi tot aşa.

Pentru mic dejun aleg întotdeauna variante care se prepară super rapid (5 minute), dar care sunt nutritive şi bogate în carbohidraţi şi grăsimi sănătoase. Amândurora ne place avocado foarte mult, astfel că deseori la micul dejun David mănâncă avocado în combinaţie cu branzica făcută în casă şi puţin oregano sau avocado cu banană şi caju. Bineînţeles, că am încercat şi reţeta clasică de guacamole (avocado, roşie, suc de lime, puţină ceapă) care este pe placul nostru.
Este important să avem în combinaţia de mic dejun fructe/legume galbene, care sunt bogate în vitamina A, cu surse de grăsimi, astfel încât să sporim absorbţia vitaminei A.

Un alt ingredient de bază pentru micul dejun este iaurtul gras. Amestec în el şi las un pic la hidratat fulgi de ovăz (bogaţi în minerale şi fibre) peste care adaug banană sau caise sau banană şi afine, căpşuni, mango. În principiu, pun în iaurt cam orice fruct ne place şi eventual care este şi de sezon. Astfel, obţin un mic dejun nutritiv, bogat în grăsimi sănătoase, în carbohidraţi cu eliberare lentă (fulgii de ovăz), dar şi în minerale şi vitamine din fructele proaspete.

Poftă bună şi zile cu soare, căci avem nevoie şi de vitamina D!

 

Iulia Manole, tehnician nutritionist si mamica lui David